Q&A

Dostawa i płatność

W jakim czasie od złożenia zamówienia mogę spodziewać się dostarczenia przesyłki?

90% zamówień wysyłamy w ciągu 24h od zaksięgowania należnej kwoty na naszym koncie bankowym. Czas dostarczenia przesyłki przez kuriera wynosi zwykle ok. 2 dni robocze.

W jaki sposób zabezpieczone są listwy na czas transportu?

Profile na czas przechowywania oraz transportu zabezpieczone są folią ochronną, która minimalizuje ryzyko zarysowania ich dekoracyjnej strony. Listwy wysyłamy w masywnych tubach wzmocnionych drewnianym stelażem. 

Składając zamówienie nie dodałem/am do koszyka wszystkich produktów, które potrzebuję. Co zrobić, aby nie ponosić podwójnych kosztów wysyłki?

Jeżeli Twoje poprzednie zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane, możliwe jest złożenie domówienia. W jaki sposób? Złóż nowe zamówienie, a w opcji wysyłki wybierz “domówienie”. Dzięki temu nie będziesz musiał ponosić podwójnych kosztów wysyłki, a my połączymy dwa zamówienia i wyślemy je w jednej paczce. Pamiętaj, aby dodać komentarz z informacją z jakim zamówieniem mamy połączyć Twoje domówienie.

Dlaczego koszt wysyłki jest drogi (30zł)?

Koszt wysyłki jest wysoki z uwagi na to, że jest to przesyłka niestandardowa dłużycowa.

Jakim kurierem wysyłane są paczki i jak mogę sprawdzić na jakim etapie jest moje zamówienie?

Paczki wysyłane są kurierem DPD. Po zrealizowaniu zamówienia otrzymasz od nas maila z linkiem do śledzenia przesyłki, dzięki któremu będziesz mógł sprawdzić na jakim etapie jest Twoja paczka oraz uzyskać numer kontaktowy do kuriera.

Czy mogę odebrać paczkę osobiście?

Jesteśmy sklepem internetowym i realizujemy zamówienia jedynie wysyłkowo. Nie posiadamy możliwości odbiorów osobistych ani płacenia gotówką. Nie prowadzimy sklepu stacjonarnego.

Co zrobić, kiedy kurier przyniesie mi zniszczoną paczkę?

Jeśli kurier będzie chciał dostarczyć złamaną, oklejoną taśmą DPD paczkę, najlepiej odmów jej odbioru oraz skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie. Wyślemy paczkę jeszcze raz, a tą zniszczoną, która do nas wróci, samodzielnie zareklamujemy.

Odebrałem zniszczoną paczkę, co zrobić?

Jeśli odebrałeś uszkodzoną paczkę niezwłocznie skontaktuj się z nami mailowo. Odbierzemy od Ciebie przesyłkę, samodzielnie ją zareklamujemy oraz wyślemy towar ponownie.

Czy mogę zapłacić za pobraniem?

Nie wysyłamy paczek za pobraniem. Realizujemy tylko wcześniej opłacone zamówienia.

Ogólne

Kiedy otrzymam fakturę za złożone zamówienie?

Fakturę wysyłamy elektronicznie po zrealizowaniu zamówienia na adres mailowy podany w zamówieniu. Czasem zdarza się, iż mail z fakturą trafia do spamu. Jeśli masz problem z odnalezieniem swojej faktury, skontaktuj się z nami mailowo.

Dlaczego otrzymane listwy są szare, matowe, mimo że zamówiłem/am je w innym kolorze?

Listwy na czas przechowywania oraz transportu zabezpieczone są specjalną folią ochronną w kolorze szarym. Należy ją zdjąć przed montażem. 
Stal barwiona jest z jednej strony i ta strona jest zabezpieczona.

Czy podana cena dotyczy jednej sztuki listwy czy jest to kwota za metr?

Podana przy produkcie cena dotyczy zawsze jednej sztuki wybranej listwy. 

W jaki sposób można dociąć profile do wymaganej długości?

Nasze profile stalowe można docinać przy pomocy szlifierki kątowej z odpowiednią tarczą do cięcia metalu stosując najwyższe prędkości obrotu tarczy. Sam proces cięcia powinien być szybki oraz zdecydowany. Innym sposobem docięcia profili jest wykorzystanie brzeszczota lub nożyc do cięcia metalu.

Czy można zamówić produkt o innym wymiarze niż jest dostępny na stronie sklepu?

Nie docinamy pojedynczych profili na wymiar. Dostępne są jedynie wymiary podane na stronie sklepu. Wykonanie produktu na wymiar wyklucza możliwość jego zwrotu. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem dużych ilości produktu o innych parametrach niż mamy dostępne na stronie sklepu, skontaktuj się z nami drogą mailową – dokonamy indywidualnej wyceny.

Montaż i pielęgnacja

W jaki sposób mogę zamontować listwy?

Listwy dostępne w naszej ofercie można zamontować przy użyciu kleju montażowego albo poprzez metodę wtopienia w klej do płytek.

Jaka jest wydajność kleju? 

Jeden klej wystarczy na 10 metrów bieżących.

Jaki klej polecacie do montażu?

W ofercie sklepu posiadamy klej LAMBRO GLUE, który świetnie sprawdzi się do przyklejenia dostępnych w naszym asortymencie listew. Do montażu można użyć również innego kleju, który będzie spełniał warunki techniczne.

Jak czyścić listwy?

Do pielęgnacji listew używaj jedynie miękkiej, delikatnej szmatki oraz wody z mydłem. Listew NIE należy trzeć, szorować ani czyścić chemią.

Zwroty

Jaki mam czas na zwrócenie towaru?

Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, to zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.

Jak dokonać zwrotu?

Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Wystarczy, że prześlesz nam oświadczenie przed upływem 14-dniowego terminu (formularz odstąpienia od umowy sprzedaży dostępy do pobrania w zakładce https://lumara.pl/zwroty-i-reklamacje/). Możesz wysłać nam go drogą elektroniczną lub dołączyć do paczki ze zwracanymi listwami.
Zwracany towar wyślij do nas niezwłocznie na adres:
Elizja Aleksander Kasprzak 
ul. Mazurska 21/7U, 
93-149 Łódź, 
adres poczty elektronicznej: sklep@lumara.pl, 
numer telefonu +48 530 550 779
Przesyłkę można odesłać dowolnym kurierem. Można skorzystać z takich stron jak kurJerzy, epaka, furgonetka – są to firmy, które mają podpisaną umowę z przewoźnikami na paczki gabarytowe.

Kiedy otrzymam zwrot środków?

Dokonane przez Ciebie płatności zwrócimy niezwłocznie na zasadach wskazanych w Regulaminie sklepu, jednak nie później niż w terminie 14 dni.

Czy mogę dokonać zwrotu osobiście?

Tak. Możesz przynieść zwracany towar osobiście na adres:
ul. Mazurska 21/7U, 
93-149 Łódź
Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30-16:00.
Koniecznie poinformuj nas o tym wcześniej drogą mailową lub telefonicznie.

Reklamacje

Otrzymałem towar w innym kolorze/rozmiarze/inne niż zamówiłem, co zrobić?

Bardzo rzadko zdarzają się pomyłki. Trzeba jednak pamiętać, iż w magazynie również pracują tylko ludzie i może zdarzyć się, iż otrzymany towar będzie odbiegał od zamówionego. Jeśli tak stało się w Twoim przypadku, to wyślij nam na adres mailowy sklep@lumara.pl zdjęcia towaru, który dostałeś oraz numer zamówienia, którego dotyczy reklamacja. Po zweryfikowaniu jej niezwłocznie wyślemy prawidłową listwę, a kurier, który dostarczy właściwy produkt, odbierze ten błędny.